Einde van achtjarige Multiply relatie

Een paar weken geleden kreeg ik een verontrustend bericht binnen van Multiply HQ  in Jakarta, Indonesië.

Het kan goed zijn dat de meesten van ons waarschijnlijk er van bewust zijn dat Multiply haar missie zich in het afgelopen jaar en een half tot een van de grootste en meest geliefde e-commerce markt heeft gemaakt in twee zeer opwindende markten, Indonesië en de Filipijnen.

Image representing Multiply as depicted in Cru...

Image via CrunchBase

Mits Multiply de focus heeft verschoven van een dienstverlenende firma voor bloggers naar een winkelsite, hebben ze beoordeeld al hun activiteiten te herzien. Zo maakten zij  enkele beslissingen die iedereen op de Multiply Gemeenschap zal beïnvloeden.

Vanaf 1 december zullen ze helaas niet meer in staat zijn om in de huidige vorm Multiply te ondersteunen – met name zullen zij de sociale netwerken verwijderen en het delen van inhoud zoals foto’s, video’s, blogs, sociale boodschappen, enz. afschaffen.

Je kan je voorstellen dat dit voor velen een groot probleem creëert, omdat ze op Multipy een eigen webstek maakten en op Multipy blogs schreven en veel foto’s plaatsten op dit platform.

Multiply heeft echter besloten om te stoppen met het leveren en hosten van hun diensten, aangezien zij hebben geconcludeerd dat andere websites die zich inzetten voor sociale netwerken beter werk kunnen leveren dan wat zij kunnen doen.

Hun keuze maakte het voor mij noodzakelijk om uit te kijken naar een ander medium. Omdat ik de indruk kreeg dat Word Press de beste service is voor bloggers met niet veel middelen en / of met meer moeilijke onderwerpen, heb ik besloten om hier mijn stappen te zetten. Om die reden ben ik begonnen dit weekend de 22e september  2012 met mijn eerste posting op mijn eigen pagina’s bij WordPress.

Voor Multiply bestaande gebruikers van social networking features, belooft Multiply bereid te zijn om eenvoudige manieren voor ons te voorzien om ofwel onze spullen (foto’s, blogs, content, etc.) te downloaden , of om ze te migreren naar andere online diensten. Ze zeiden binnenkort de precieze details aan te  kondigen, aar dat is nu toch al enige tijd geleden.

U kan begrijpen hoe ik niet graag zou willen dat mijn vroeger geplaatste tkesten zouden verdwijnen. dut met spanning kijk ik uit naar hun oplossing om automatisch mijn teksten op een andere webservice, zoals deze, over te brengen.

Doordat ik de slechte gewoonte heb om mijn teksten rechtstreeks in het systeem te schrijven en niets in een woorddocument te verwerken en op te slaan, heb ik geen van die teksten op geslagen in mijn oude en beperkte computer.

Ik hoop hoop dat Multiply haar bloggers niet in de kou zal laten staan. Je kan je voorstellen hoe zeer ik wachten om mijn vorige geschriften rechtstreeks over te dragen naar WordPress, of op zijn minst om deze te kunnen downloaden, of mijn inhoud ergens naar toe te migreren, zodat ze niet zomaar geschrapt zullen worden.

Kun je je voorstellen hoe ontwrichtend dit nieuws was, en hoe ik toen nog net niet in paniek geraakte.

Uiteraard, zoals gewoonlijk begrijp ik dat dit uiteindelijk een zakelijke beslissing was, van cruciaal belang voor Multiply om verder succesvol vooruit te gaan.

Voor Multiply is het natuurlijk fijn dat ze hun eigen missie voor zullen kunnen zetten om de 350 miljoen consumenten in Indonesië en de Filipijnen een geweldige manier aan te bieden om items online te kopen en te verkopen. Voor Multiply komt het er nu op aan om hun status te behouden als een levendige e-commerce bestemming in Zuidoost-Azië in de komende jaren.

Hoewel ik  het slechte nieuws vna het ten einde lopen van de blogdienst niet zo leuk vond,  hoop ik dat ze snel met een oplossing voor de overdracht komen en wens ik hen veel succes met hun nieuwe onderneming.

Ik ben een gelukkig gebruiker van de Multiply gemeenschap geweest, over de afgelopen acht jaar (na het einde van de MSN Groepen).

Image representing WordPress as depicted in Cr...

Image via CrunchBase

Ik kijk uit naar het ontmoeten van andere mensen op Word Press en de mogelijkheid om tal van gedachten te kunnen delen. Ik wens iedereen te verwelkomen die de weg naar deze nieuwe plek vindt.

13 thoughts on “Einde van achtjarige Multiply relatie

  1. Pingback: Historical Ziegfeld and other Multiply Groups | Marcus' s Space

  2. Een overplaatsing van de voorgaande artikelen op Multiply naar Blogger en deze dan verplaatsen naar WordPress haalt niet veel uit, want al de tags worden dan in WordPress omgezet tot Categorieën. Om dat recht te zetten neemt dat uren manueel werk in beslag en moet elk artikel terug geëdit worden.

    Like

  3. Pingback: Transfer website geopend op Blogger « Christadelphians : Belgian Ecclesia Brussel – Leuven

  4. Pingback: Tenentrappers « Stepping Toes

  5. Pingback: Bijbelvorsers uitkijkend om meerdere lezers te bereiken | Bijbelvorser = Bible Researcher

  6. Pingback: Drie jaren en terugkijkend op meerdere decennia | Bijbelvorser = Bible Researcher

  7. Pingback: Bijbelvorser or Biblescholar 2012-2014 in review | Bijbelvorser = Bible Researcher

  8. Pingback: Vlaamse Broeders Googlesite opgepoetst – Belgian Ecclesia Brussel – Leuven

  9. Pingback: 100 berichten en vijf jaar op WordPress – Jeshuaist

  10. Pingback: Blog uitgestorven beestje of toch nog behorend tot nieuwe media | Marcus Ampe's Space

  11. Pingback: Uitnodiging tot onze nieuwssite die een Kijk brengt Op De Wereld | Broeders in Christus

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.